werkcafe

Opportunities, je kansen / mogelijkheden uitproberen

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Simon Simon 1 jaar, 3 maanden geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Misschien een vreemde titel, maar ik ben nieuwsgierig wie heeft er ooit buiten zijn comfortzone gezocht naar werk of een “droom”, dus totaal iets anders dan wat je als professional gedaan hebt.

Ik heb dit gedaan ondanks dat mijn omgeving sceptisch was. Op Tv-west kwam ik een artikel tegen over een boekenwinkel te voor overname werd aangeboden. Na e.e.a. te hebben overwogen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben langs gegaan, eerst om te kijken waar is de winkel en hoe ziet deze eruit. Na een kort gesprek met de eigenaar, een afspraak gemaakt om een paar uur mee te lopen om te kijken, is dit wat ik zoek, past dit bij mij en wat zijn de werkzaamheden.
    Om een lang verhaal kort te maken, mijn conclusie was dit is niet het geen ik zoek.
    De redenen zijn ondanks dat er pluspunten zijn zoals, dat je er je creativiteit in kwijt kan en je de kans heb om de winkel naar een boekenwinkel 2.0 te brengen, zijn er ook minder positieve punten, bijvoorbeeld;
    – om een redelijk goed inkomen te hebben, moet je de winkel alleen runnen of met je partner.
    De personeelskosten zijn best een behoorlijke kostenpost.
    – Het is 7 dagen meer als 10 uur werken.
    ( Dit is in principe niet het probleem, van hard werken wordt je niet moe of slechter, maar als je in je vorige carrière al lange dagen gemaakt. IK kwam tot de conclusie dat ik dit niet meer wil, na al 30 jaar meer als 40 uur gewerkt te hebben.)
    – Niet onbelangrijke zijn de financiën, dit moet je goed op een rijtje zetten en kijken kan ik financiering krijgen en wat moet ik er voor doen.
    Wat dit mij wel gebracht heeft is meer inzicht van wat ik wil en hoe ik met kansen om moet gaan en benaderen en zaken positief blijven benaderen en je niet door je omgeving laten afschrikken.
    Mijn advies is, probeer is een keer iets anders en kijk wat het je brengt. Wie weet heb je jouw uitdaging gevonden.
    Wie wil zijn ervaring delen

Simon

door Simon

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

0 Vind ik leuk leden vinden dit artikel leuk
428 keer bekeken