werkcafe

Schop onder je kont.

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Vincent Braakhekke Vincent Braakhekke 9 maanden, 1 week geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Het nieuwe jaar is inmiddels al weer 2 weken oud. Een nieuw jaar met nieuwe kansen. Voor mijzelf betreft hopelijk kansen op de arbeidsmarkt. Na bijna 6 jaar huispapa te zijn, wordt het nu toch echt tijd om mij weer onder de werkende mensen te gaan begeven. Ik hoor de mensen nu denken van “oeps 6 jaar dat is best lang”. Helemaal mee eens. Ik moet ook toegeven dat ik de afgelopen 2 jaar dingen op zijn beloop heb laten gaan. Geen motivatie, lopen sukkelen met mijn gezondheid, dingen die tegen zaten etc. Kortom het liep niet lekker.

Over lopen gesproken; dat is wel iets waaraan ik trouw ben gebleven. Maar ja, ik loop al dik 25 jaar hard. Dus de motivatie hiervoor is altijd wel ergens te vinden. Hardlopen is een soort verslaving. Ook voor het schrijven van een blog had ik geen inspiratie. Heb er vorig jaar maar 3 geschreven zag ik. Voorheen ontstond er tijdens het hardlopen nog wel eens idee voor een blog. Soms had ik na een uurtje lopen het hele verhaal al in mijn hoofd zitten. Maar zoals aangegeven is dat het afgelopen jaar weinig gebeurd. Komt mede doordat ik wat sukkelde met mijn gezondheid en tijdens het hardlopen daarmee wat meer bezig was. Van hoe reageert mijn lichaam op welke inspanning. Hopelijk gaat het dit jaar allemaal beter.

Nu terug naar de titel van dit verhaal. Zoals gezegd heb ik dingen op zijn beloop gelaten. Het is nu de kunst om de draad weer op te pakken. Hierbij voornamelijk doelend op het zoeken naar werk. Huispapa zijn is leuk. Ik heb hierdoor niks gemist van Kayla haar eerste 5 levensjaren, maar ik moet nu ook zelf weer verder. Ik moet mezelf een schop onder mijn kont geven om weer actie te ondernemen.

Het grappige is dat ik altijd wel weet anderen hiertoe aan te zetten. Ze te helpen, ze te stimuleren e.d. maar m.b.t. jezelf is het toch anders. Het is ook erg lastig om jezelf voor je billen te schoppen. Ik heb verschillende houdingen geprobeerd, maar ik hoorde alleen alles kraken. Meer werkzoekenden zullen worstelen met het probleem dat het (soms) moeilijk is om jezelf aan te sporen. Zeker als het resultaat uitblijft. Je wordt hierdoor steeds minder gemotiveerd. Je kan zelfs aardig in de put raken. En uit een diepe put is heel moeilijk te klimmen. Dit is meestal alleen mogelijk als iemand je een touw toewerpt. De kunst is dan ook te zorgen dat je niet in de put raakt. Aan de andere kant iedereen zit soms wel eens in de put. Gelukkig zijn dit meestal ondiepe waar jezelf wel weer uit kan klauteren. Of met een flinke schop onder je kont er vaak ook wel weer uit bent.

Dus de moraal van dit verhaal is, geef jezelf soms een schop onder je billen (hoe lastig dit ook is) en/of accepteer schoppen van anderen. Van degenen die het goed met je voor hebben en je de goede richting proberen in te duwen. Maar het is wel zo dat, hoe lief de anderen het ook bedoelen, het echte werk van jezelf moet komen. Dus de hardste schop moet je toch echt aan jezelf geven. En als je bang bent voor de pijn, dan stop je gewoon een paar oude kranten in je broek. Ik heb niet voor niks een gratis proefabonnement van 2 weken op de krant geaccepteerd.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

0 Vind ik leuk leden vinden dit artikel leuk
247 keer bekeken